تاریخ انتشار: 94-11-15 20:11:03
(1741)

فیلتر مرحله اول

فیلتر مرحله اول، PP با روزنه های 5 میکرون

اولین فیلتر دستگاه تصفیه آب تحت روش RO:

حذف گل ولای، شن وماسه و زنگار لوله های فرسوده به عهده این فیلتر است. البته میکروارگانیسم ها در حد کیست ها و انگل ها نیز توسط این فیلترحذف می شوند.

دلیل اینکه این فیلتر در مرحله اول قرارگرفته این است که با حذف موارد ذکر شده، طول عمر فیلتر کربن در مرحله دوم و سوم، همچنین طول عمر ممبرین بالا خواهد رفت.

براساس تست های انجام شده بدون فیلتر مرحله اول، فیلتر کربن شنی بعداز یک ماه کارکردن تا 40 درصد از قدرت عملکرد خودرا ازدست داده وبعد از 4 ماه کارکردن فقط 10 درصد توانایی حذف املاح ارگانیک را خواهد داشت.

فیلترهای مرغوب از الیاف به هم تابیده شده پلی پروپیلن ساخته می شوند و فیلترهای نامرغوب به شکل رول روی هم پیچیده شده، ساخته می شود.

بنابراین در نوع اول ذرات در جان فیلتر جای گرفته وعبور نمی کنند ولی در نوع دوم فقط در جداره بیرونی فیلتر ذرات جمع شده که در جاهایی که این ذرات درآب به وفور یافت می شود بعد از انباشته شدن بر جداره بیرونی فیلتر، آب به سختی از آن عبور کرده وباعث افت فشار در سیستم می شود.

بعضی اوقات برعکس بعد از گذشت زمان کوتاهی که در آب قرار می گیرند بافت آنها باز شده و روزنه های آنها بزرگ تر از 5 میکرون می شوند.

در فیلم زیر نحوه تولید فیلتر مرحله اول با استفاده از (پودر پلی پروپیلن) و نحوه بسته بندی این فیلتر را مشاهده کنید.

با تشکر

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*