تاریخ انتشار: 94-11-15 10:11:11
(1747)

آیا بدن انسان به مواد معدنی داخل آب که طی فرایند تصفیه توسط دستگاه های تصفیه آب خانگی حذف می شوند، نیازی ندارد؟

قبل از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که تا کنون روشی برای تصفیه آب ابداع نشده است که قادر باشد فقط ناخالصی ها وترکیبات مضر، مانند نیترات، آرسنیک ،فلزات سنگین، و ... را از آب جدا کرده وعناصر مفید را در آب باقی بگذارد.اما لازم است بدانیم که انسان بیشتر مواد معدنی مورد نیازش را از غذا، سبزیجات وسایر منابع طبیعی تامین می کند.

در واقع آب برای بدن انسان یک منبع اصلی تامین مواد معدنی محسوب نمی شود وبا کاهش غلظت این مواد در آب بدن دچار فقر مواد معدنی نخواهد شد.

به عنوان مثال تصور کنید غلظت کلسیم در یک نمونه آب 80 میلی گرم در لیتر باشد. این به این معنی است که در هر لیوان از آب 20 میلی گرم کلسیم موجود است. این در حالی است که کلسیم موجود در یک لیوان شیر 290 میلی گرم، یعنی حدود 15 برابر کلسیم موجود در یک لیوان آب است. این در حالی است که بدن انسان قابلیت جذب املاح غیر آلی را ندارد. علاوه براین لازم به ذکر است که املاح موجود در آب عموما از این نوع هستند.

در واقع مواد معدنی موجود در خاک توسط آب حل می شود وگیاهان این مواد را جذب کرده وبه مواد معدنی آلی تبدیل می کنند. انسان نیز از طریق سبزیجات ، میوه ها یا گوشت حیوانات علف خوار این مواد را بدست می آورد.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*